BAHARCICEGI

• 5.11.2006 - ALMANYADA KI HASTANE SISTEMI

Kategori: Yazilarim

Bugün size birseyler anlatmak istiyorum, türkiyeden bir arkadasimiz  hastanede yasadiklari olumsuzluklari yazmis blogunda, bende size Almanyadaki hastaneleri anlatmak istiyorum.

Kayinpederim dün fenalasip hastaneye kaldirilmis ambulansla,bizim aramiz 5 dadika bile yok,hastane 20 dadikalik arabayla,biz evden gidinceye kadar ambulas gelmis,yogun bakima almislar,yaninda sadece kayinvalidem var,sadece hastalik kartini veriyorsunuz bitti,ordan oraya gitme  gelme yok,tahlil yaptirmak yok,herne gerekiyorsa ordaki hemsireler yapiyor,ertesi günü  gittigimizde normal odaya almislar kayinpederimi,yatagina biraz kan bulasmis,bende dügmeye bastim temizlemesi icin hemsireyi cagirdim,güler bir yüzle gayet kibar bir sekilde nevresimi degistirdi,kayinpederimin atletini pijamasini giygirdi sevkatli bir sekilde,yaninda refekatciya gerek yok yasakta zaten,herseyi hemsireler yapiyor,islerini büyük bir ciddiyetle yapiyorlar,biz iki saat yaninda kaldik kayinvalidemle beraber,hic bir islem yapmadik misafir gibi ziyaretimizi yaptik ve ayrildik,iste burda hastalara böyle bakiliyor,babam bu izine gittigimizde ameliyat olacakti,kalca kemigini kirmisti,yaninda annecim refekatci kaldi,babam hic kimildiyamadigi icin annem her ihtiyacini giderdi,altindan almasida buna dahil, devlet hastanesinde hasta coklugundan hemsireler doktorlar yetismiyor , bizde babami özel bir hastaneye yatirdik ameliyatida orda oldu,özelde olsa buranin hastanesine benzemiyordu,insallah türkiyedeki devlet hastaneleride burdaki hastaneler gibi olur,aslinda bizim türk doktorlarida hemsireleride cok özverili calisiyor,burdaki gibi calisma sistemi getirilse onlarda burdakileri aratmayacagina eminim,basta aldiklari maaslari yeterli degil yaptiklari isin karsiligini almak onlarinda hakki.

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu
Yorum yaz! :: Arkadaşa gönder!

• 2007-05-06 21:45:10 - merhaba

Yazan: Baharcicegi
Nursel hanim dediginiz gibi burda fakir zengin hic fark etmiyor herkese ayni muamele ediyorlar,olmasi gerekende dogrusuda bu.malesef türkiyede bu isler böyle gitmiyor insallah ordaki insanlarimizda bir gün burdaki gibi hizmet görürler.
Bağlantı

• 2007-05-06 18:13:04 - hastane

Yazan: nursel
merhaba,hastahane konusunda ne kadar haklisiniz.ne buyuk fark var degilmi,bende abd de yasiyorum,benim sasirarak gordugum bravo dedigim su;hastanelerde burdada oyle bir kartini veriyosun okadar,ordan oraya suruklenmiyosun,zengin fakir hic farketmez.herkese ayni bakiliyor,birde polisleri var,onlarda oyle,herkese esit,benim yurdislarinin en begendigim ozelligi bunlar.isyerleri evleri insanin calistigi yere,ne biliyim vasiflarina gore degisiyo tabi dogal olarak, ama hastane,polis,ambulans,herkese ayni.kendi ulkemi cok seviyorum tabi de,gelismis ulkelerin de bu guzel ozelligi var.
Bağlantı

• 2006-11-27 13:24:08 - merhaba

Yazan: muge1971
Öncelikle geçmiş olsun kayınpederinize maleseff sağlık konusunda bu kadar şanslı değiliz tr de yaşıyanlar
Ayrıca blogunuzda tariflerinizde çok güzel ellerinize sağlık
Bağlantı

• 2006-11-12 17:03:05 - slm

Yazan: Baharcicegi
Sevgili isimsiz kardesim,yorumunuz icin tesekkür ederim,Amerikadaki hastaneleri ben ayni Almanya gibi zannediyordum,yazdiklarinizi okuyunca bayagi sasirdim.Burdada eger sigortali degilseniz fatura oldukca yüksek oluyor.Sizde senelerce Amerikada okumussunuz ve gelip asgari ücretle ise baslamissiniz,bunu hemsire arkadas belki okur,insan ne olursa olsun yaptigi meslegi severek saygi duyarak yaparsa hem kendi,hemde sorumlu oldugu kisileri mutlu eder,sizede emeginizin karsiligina alabileceginiz isler dilerim.
Bağlantı

• 2006-11-12 12:34:33 - Türkiye'deki hastaneler

Yazan: isimsiz
Yazınızı tesadüfen okudum. İlkönce kayınpederinize geçmiş olsun demek istiyoum. Evet maalesef Türkiye'deki devlet ve SSK hastanelerinin durumu içler acısı. İnsan sağlam girip hasta çıkabiliyor. Saatlerce süren kuyruk, bürokrasi...vs. Ben İzmir'de otururken Yeşilyut'taki Atatürk Eğitim Hastanesi'ne yakın oturduğumuz için hep oraya gidiyorduk. Saatlerce kuyrukta daha sonra da muayene olmak için de saatlerce sırada bekliyorduk. Neyse ki orada akşam muayenesi başladı da özellikle biz çalışanlar için çok iyi oldu. Keşke akşamları tahlil falan da yapabilseler fakat sadece muayene yapıp, ilaç yazabiliyorlar. Bu arada ben, annem ve pekçok akrabam İzmir Balçova'daki Dokuz Eylül Üniversite Hastanesi'nde ameliyat olduk. İnanın çok iyi bir hastane. Doktorundan hemşiresine kadar, odalarına kadar. Orası da sonuçta devlet hastanesi. Keşke bütün devlet ve SSK hastaneleri de orayı örnek alsalar. Özellikle İstanbul ve İzmir gibi büyük şehirlerde devlet ve SSK hastaneleri maalesef çok kalabalık oluyor. Şu anki hükümetin yaptıkları pekçok şeyi eleştiriyorum ve beğenmiyorum ama artık Türkiye'de SSK ve Emekli Sandığı hastaları da bir miktar katkı payı ödeyerek özel hastanelerden faydalanabiliyorlar. Hatta İzmir'de Emekli Sandığı hastaları özel hastaneye hiç katkı payı vermeden muayene olup ilaç yazdırabiliyor. Ve o hastanelere hafta sonu da gidebiliyorsunuz. Devlet hastaneleri için maalesef hafta içi sabah karanlığında sıraya girmeniz gerekiyor. Yani henüz gencim. Biraz yaşlanmaya başlayınca hastalanıp ameliyat olmam gerektiğinde ne yapacağımı aslında ben de şu an kara kara düşünüyorum ne yalan söyleyeyim. Bizim de bir tanıdğımız Almanya'da çalışıyordu, çocukları vardı Türkiye'ye izne geliyordu. Çocuklara "sakın bir yerinizi kırmayın, parçalamayın, yaramazlık yapmayın çünkü Türkiye'deki acil servisler Almanya'daki gibi değil" deyip gördüğü manzaraları anlatıyordu ama ben burada onlardan bahsetmek istemiyorum. Ben Amerika'da 6 yıl kaldım. Orada herşey paraya bakıyor. Acile kaldırılıp hastanede birkaç gün kalan bir öğrenci arkadaşım ertesi hafta posta kutusunda binlerce dolarlık bir hastane faturasıyla karşılaştı. Ben de mezun olduğum sıralarda Amerika'da doktora gittiğimde sigortam olmadığı için ameliyat olamamıştım ve elimdeki kistin içindeki sıvıyı çeken doktor, şimdilik böyle idare et şişerse tekrar gelirsin demişti. Yani sanırım Almanya sağlık konusunda Amerika'dan daha iyi durumda. Umarız Türkiye'de hastane koşullları ve hastane işleri düzelir. O hemşire arkaşımıza da söyleyeceğim birşeyler var. İki tane özel hastanede çalışan hemşirenin konuşmalarına tanık olmuştum. 200 ytl fazla maaş alıyorlarmış devlette çalışanlardan ama set maaş. Ne mesai, ne birşey ve nöbet saatleri de daha fazla oluyormuş. Sabaha kadar nöbet tutup ertesi gün akşama kadar çalıştıkları oluyormuş. Onlar da devlete geçelim en azından patron baskısından kurtuluruz diyorlardı. Vildan hanım biliyorum işiniz zor, gerçekten mesleğinizi sevmiyorsanız yapmayın çünkü sizin yerinizde olmak isteyen binlerce işsiz genç var sırada. Ben de Amerika'da 4 yıl üniversite okudum ama İzmir'e döndüğümde asgari ücretle başladım çalışma hayatına, yurt dışına fuara yolladılar beş kuruş yol harcı vermediler. Sevgiyle kalın.
Bağlantı

• 2006-11-09 19:08:44 - slm

Yazan: Baharcicegi
Nalancim yorumun icin tesekkür ederim,eminim imkanlar el verse sende burdaki hemsirelerden daha fedakar ve sevkatli olursun hastalarina,insallah bir gün burasi gibi olur türkiyede,hem hastalar hemde hemsireler memmun olur
Bağlantı

• 2006-11-09 17:45:38 - hemşirelerimiz

Yazan: nalan
slm bende hemşireyim .okuyunca yazdıklarına hemen bir şeyler aktarmak geldi içimden .çok haklısın.türkiyedeki hemşirelerde mutlaka özverili ama diğer ülkelerdeki gibi sadece kendi işimizi yapmıyoruz.önce yaptığımız işler farklı sadece hasta bakımı bizim işimiz olsa hersey farklı olur. bu yeni yeni değişmeye başladı ama türkiyede tam daha yerimiz belirlenmiş değil. bunun sıkıntısı içindeyiz. ama bize emanet edilen hastalarıımız için yapamicamız hiçbir sey yok bence.son söylediniz yazılara gercekten katılıyorum.tüm hastalara allah acil şifa versin.sizede blogunuzda başarılar.
Bağlantı

• 2006-11-09 15:21:53 - merhaba canım

Yazan: flood
öncelikle Büyüklerinize çok geçmiş olsun diliyorum. hastane olayını bizzat bende yakından yaşadım. dediğiniz gibi doktor ve hemşirelerimiz gerçekten özveri ile çalışıyorlar. ama artık kalabalık bir nüfusa sahibiz. ama bunların hepsi yavaş yavaş yoluna girecek. sevgilerimle
Bağlantı

• 2006-11-08 10:45:33 - Hastaneler

Yazan: muhteremleafiyetle
Merhaba,
Kayınpederin için geçmiş olsun demek istiyorum,İnşaallah şimdi daha iyidir.
Bu hastane,doktor ve hemşireler kısaca sağlık sistemimiz konusunda ne kadar doluymuşuz.Bir dokunup,bin ah işitmek gibi oldu bu yorumlar...
Allah hiç kimseyi hastanelere düşürmesin,hastanesizde bırakmasın.
Benim akrabalarımın yarısı da Almanya,Fransa gibi Avrupa ülkelerinde yaşıyorlar,kesin dönüş yapmama sebeplerinden biriside Türkiye'deki sağlık sistemi ne yazık ki.Orada aldıkları hizmeti Türkiye'de alamadıklarından bahsedip duruyorlar.
Biz göremedik,İnşaallah ileride çocuklarımız Avrupadaki sisteme kavuşurlar.
Bağlantı

• 2006-11-08 00:33:15 - ARTIK DÖNDÜM :))

Yazan: oznurbursa
HASTANELERDE ÇOK ÖMRÜM GEÇTİ BABAMIN RAHATSIZLIĞI ANNEMİN AMELİYATI VS VS..
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE OLDUĞUM İÇİN AZ BUÇUK HEPSİNDEN HABERİM VAR ZATEN AMA .
SANA YORUM YAZAN VİLDAN HANIMA KATILAMIYCAM KUSURA BAKMASIN..
YAPILAN VEYA YÜRÜTELEN SİSTEMDE HASTANIN NE GİBİ Bİ ŞEYİ OLABİLİRKİ..

5 YIL ZAR ZORDA DA OLSA BİTİRMİŞ.
HİZMET İÇİN DEĞİLMİ?


KATILMIYORUM YA ZORLAMI :)
DİYECEK ÇOK ŞEY VAR AMA NEYSE..
YAŞADIM VE GEREKLİ YERELEREDE SESİMİ DUYURDUM YERİ GELDİĞİNDE ZATEN..
SEVGİLER..
Bağlantı

• 2006-11-07 17:31:56 - merhabalar

Yazan: yemekoloji
böyle toplantılar düzenlenmesi hoş ama katılımın da olsaydı keşke masa düzeniniz harika gözüküyor ben hepsinden bir parça kopartıp gidiyorum
Bağlantı

• 2006-11-07 09:54:42 - Merhaba

Yazan: FatoGelin
O hemşirenin yazmış olduğu yazıyı ve senin cevabını okudum. Ama ben hemşireyi haksız buldum. Haftada 48 saat çalıştığını söylüyor. Ama bir gece nöbet tutup 2 gün çalışmadığını söylemiyor. Bu çalıştığı saatlerin de hepsinde hasta bakmakla uğraşmıyor. Aldığı maaş da çok az sayılmaz. Çünkü ülkemizde asgari ücretle geçinmeye çalışan bir çok insan var. Ayrıca bütün hastanelerin döner sermayesi var. Ordan da bir sürü para alıyorlar. Ben bunları bilmeden yazmıyorum. 2 yıl boyunca bir hastaneye bilgisayar sistemi kurmakla uğraştım. Orada onların ne şartlarda çalıştıklarını biliyorum. O yüzden böyle yazıyorum. Sonuçta ben de üniversite mezunu bir insanım. Ben de haftada 50 saat civarında çalışıyorum. Bazı geceler ve hafta sonları mesaiye kalıyorum. Ve bu kaldığım fazla mesai için hiçbir ücret almıyorum. O yüzden bir hemşirenin bu şekilde maaş azlığından şikayet etmesini haklı bulmuyorum. Sonuçta herkes çok zor bir eğitimden geçip başlıyor çalışmaya.
Kusura bakma senin de yorum kısmına yazmak zorunda kaldım bunları. Belki o arkadaş da okur da, olaylara sadece kendi açısından bakmaz.
Bağlantı

• 2006-11-07 09:09:53 - Bahardan Esintiler

Yazan: isimsiz
Canım benim çok güzel bir konuya değinmişsin. Vildan hanımın yazdıklarını okuyunca durumumuzun içler acısı olduğunu anladım. Ancak olayın sonradan tatlıya bağlanması ve bazı hatalarını kabul etmesi sevindirici.
Aslında bu konu hakkında söylenecek tek şey insana verilen değer olsa gerek. Bizim ülkemizde insana değer verilmiyor bütün sorun burda. Ben bizim işyeri doktorlarından biliyorum. Gelip burda bi hastanın öldüğünü gülerek anlatabiliyorlar. Onların dilinde de bu hasta Eks oldu. Ne kadar acı. Acaba bu insanlar kendi yakınları öldüklerinde de aynı bu tavırı takınıyorlarmı ? Herkes yaptığı işi severek yapmalı zoraki hiçbirşey olması gibi gitmez zaten. Kimse kimseyi zorlamıyor yaptığımız verdiğimiz hizmet kendi seçimimiz. Kaldıramıyorsak yapmayacağız.
Ama Vildan hanımın bahsettiği bazı konularda da kendisine hak veriyorum tabiiki söylediği kötü laflar hariç buna. İnsanların duyarsızlığı. Hani derler ya nasıl bulmak istiyorsan öyle bırak bizim insanımız da o yok. İnanırmısın canım doğum yapacağım zaman afedersiniz ama tuvalete gitmem gerekti hastanede. Aman allahım o tuvaletin halini düşündükce kötü oluyorum. Tamam insan o an acısıyla uğraşıyor. Ama düşünsenize ne kadar tehlikeli bi durum temizliğin en gerekli olduğu an. Ki bende inanılmaz acılar çekiyordum ama o halimle etrafa atılan peçeteleri topladım insanların pisliklerini temizledim ki ben o halde orayı kullanamazdım. Yani o halimle tuvalette temizlik yaptım. Peki her kullanan aynı özveriyi gösterse daha iyi olmaz mı ? Tabiiki bu bahsettiğim verilen hizmetlerle bi ilgisi yok sadece insanlarımızınında duyarsızlığından bahsetmek içindi.
Biz Anıl doğduğundan beri onu özel hastaneye götürüyoruz. Birgün kolu incilmişti gece yarısı aldık hastaneye götürdük. Ki düşünün özel hastane şöyle bi baktı etti bişey demeden bi hapmı ne verdi. Neyse çıktık ama çocuk nasıl bağırıyor acısından. Bizim işyeri doktoru da devlet hastanesi doktoru dedim bide orayamı gitsek biliyorum gece yoktur orda ama. Neyse size hayran olduğum bi konudan bahsedeceğim. Devlet hastanesinin acilindeyiz. Ama mahşer yeri resmen ve inanırmısınız doktor vasfında ilgilenen 2 doktor falan var sanırım. Allahım dedik bu kalabalıkta ne mümkün göstermek . Neyse bi doktoru kestirdik gözümüze yalnız adam aynı anda kaç kişiye yetmeye çalışıyor hatırlamıyorum. Bi boşluğunu yakaladık ve derdimizi anlattık. İnanırmısınız adam o haliyle o kadar güzel inceledi baktı ki ve sargı bile yaptı biliyormusunuz. Çocuk kolunu oynattıkça kolu acımasın diye. Ki özele gittiğimizde doktorun ilgilendiği birtek biz vardık . Yani paramızla rezil olduk. Devlet hastanesi doktoru o kadar kafası kalabalık iken bu kadar ilgi göstermesi bizi o kadar mutlu ettiki anlatamam.
Yani size demek istediğim sistemin bazı etkileri tabiiki olabilir ancak tek etken kişinin kendisidir. İnsanın vicdanı ve hizmetine verdiği önem ile ilgilidir.
Umarım anlatabilmişimdir.
SEvgiler.
Canım unutmadan kayınpederine çok çok geçmiş olsun.
Bizim ülkemizde de insanlara değer verildiği günleri görmek dileklerim ile .
Öptüm....
Bağlantı

• 2006-11-07 02:31:35 - hastaneler

Yazan: mitsuko
yazinizi ve yorumlari sabirla okudum ..sizin yzainizda da yorumlarda da hak verdigim bir dolu nokta var ..ama yazarken kullanilan dil onemli diye dusunuyorum ...gelismis ulkelerde de saglik hizmetleri konusunda daglar kadar sorun var ...saglik sigortaniz yoksa binlerce yeni odemek zorundasiniz ...Amerika da bir universitede egitim goren bir hanim normal dogum yapamadi sezeryanla dogum yapti ve ikinci gunu eve cikti ...cunku hastanede yatma suresi uzadikca odeyecegi para artacakti saglik sigortasi olmadigi icin ..gorevliler istedikleri kadar guler yuzlu olsunlar ,yetmiyor ..burada da oyle dil sorunu ...vs guler yuzlu hemisre adini okurken hata yapinca diger hemsirelerin guluslerini mikrofonda duyuyorsun ..hizmet iyi ya da kotu ..onemli olan senin saglik sigortanin olmasi ...acidan kivranip basvurdugunda ilk soru saglik sigortan var mi ....once soyle bir uzan derdin ne diye soran yok ..bizm gibi kaynaklari yeterli olmayan ulkelerde halin ne oldugunu halen hastane de uzman hekim olan yakinlarimdan her zaman dinlerim ..herkes birbirinden sikayetci ...sorun nasil cozulur ben de bilmiyorum
Bağlantı

• 2006-11-07 00:21:13 - HASTANELER MI - CALISANLARI MI

Yazan: thesuuur
Öncelikle Kayinpederine gecmis olsun dileklerimi gönderiyorum.Ben sonradan Almanya ya geldim.Ailemde ablam anestezi uzmani,bir ablam bashemsire,kizkardeslerimden biri ebe ve de biri hemsire,yengem hastane yöneticisi.Ama ben burda ki hastaneleri ve calisanlarinin verdikleri hizmetleri anlattigimda agizlari acik beni dinliyorlar.Iki cocugumu da burda dünyaya getirdim,ebenin nasil ellerimi öptügünü saclarimi oksadigini anlattigim da,ablam "insana verilen deger ne güzel" dedi.Vildan Hanim in yorumunu okudum da ordaki bir cümlesi cok aci verdi, "dogru düzgün Türkce konusamiyorlar " ,düzgün konusan insanlara mi hizmet veriliyor? Almanya da yasayanlar bilirler sonradan gelen bircok kisinin yeteri kadar almancalari yoktur ya da yaslilarimizin pek almancalari yoktur,ama hemsireler ve doktorlar yine de hizmetlerini yapiyorlar, "bu almanca bilmiyor" diye kimse suratini asmiyor.Aksine anlasabilme yollarini ariyorlar.Bir meslegin egitimini almak diger insanlari kücümseme hakkini kimseye vermez.Sistemin iyi ya da kötü olmasi önemli degil.Önemli olan insanlarin islerini dürüstce yapmalaridir.Karsinizdaki insana insan gibi davranirsaniz onlar da size gereken saygiyi gösterirler.Tabii ki herkesi ayni kefeye koymamaliyiz.Bütün yokluklara ragmen islerini cok iyi yapan hemsireler doktorlar da var.Köy ebeleri, doktorlari basta olmak üzere.Isini severek isteyerek yapan herkese SAYGILAR.......
Bağlantı

• 2006-11-06 22:07:20 - Ayni fikirdeyim

Yazan: fremde1977
Gercekten söylediklerine katiliyorum bende almanyada hastaya sayginin ne demek oldugunu gördüm.Bu yil izinde benimde babam kalp krizi gecirdi ve rezilligi kendim bizzat yasadim.Yani kendi ülkemde bunu yasamak bana aci geldi.Burdaki hastaneler gercekten cok güzel bakiyor insanlara.Bu konuyu dile getirdigin icin tesekkürler canim.
Bağlantı

• 2006-11-06 18:50:39 - ???

Yazan: edaatasoy
Bilmiyorum fakat herşeyi sisteme yüklemek ne kadar doğru?bence insanlar hiçbir zaman yapmış oldukları işi zorunlu oldukları için yapmamalıdırlar.Birgün Bir öğretmen tanıdığım bir konuşma esnasında şöyle demişti:ne kadar para o kadar eğitim.Ne demek ya sen bir eğitimcisin.eğerki aldığın parayı beğenmiyorsan çek git.Körpecik beyinlere neden zarar veriyorsun dedim.Hemşire arkadaşa da tavsiyem bu. eğerki işini zoraki yapıyorsan bırak.kimse kimseye zorla iş yaptırmıyor.Bence direk insanla ilgili olan tüm mesleklerde çalışanların önce insanı sevmesi sonra işini sevmesi gerekir.Sistemde hata diyip sıyrılmak hoş bir şey değil...Zaten Türkiyem Bu yüzden ilerleyemiyor.Almanyanın savaştan çıktığı yıllarda insanların uzunca bir dönem ülkeleri için çalıştığını biliyormuydunuz?Vatan sevgisi Bu dur işte.Önce insanları sevelim.Sonrası zaten gelir.Sevgilerimle Arzu...
Bağlantı

• 2006-11-06 18:00:25 - Herşeyimiz bahane

Yazan: melek
Hastane,hasta,dokor ve hemşire konularından muzdarip birisi olarak söz istiyorum.1988 yılı daha 17 yaşındaydım ve ailemden ilk defa annem ameliyat oldu.SSK'da.Annemi yatağa yatırmak için taburcu olacak bir hasta nineyi sedye olmadığı ve hasta bakıcı gelmediği için üç kat kucağımda aşşağı indirdim.Çünkü onun kalkacağı yatağa annem yatacaktı.Çarşaf değiştirmek diye bir şey söz konusu bile olamayacağı için ve ben refakat konusunda acemi olduğum için eşya dolabından çarşaf ve yastık arakladım ve annemim yatağını temizledim.Bu arada ameliyat için narkoz almış olan annemi doktoru ameliyat masasında bırakıp özel kliniğinde paralı hastası beklediği için gitmiş ve annem aynı gün onu aradığında muayenehanesinde yakalamıştır.Başhekim bile bu olaya şahit olup annemin ameliyatını o yaptı.İyiki o yaptı çünkü aynı doktor ameliyat ettiği başka bir hastanın içinde tampon unuttu ve kadın bir daha ameliyat olmak zorunda kaldı.Ameliyattan sonra annemin sondası dolduğu zaman hemşire hanıma değiştirmesini RİCA ettiğimde bunun benim işim olduğunu söyledi.1998-2000 yılları arasında rahmetli babamın hastalığı sırasında defalarca buradan İzmire ona heyet raporu almaya gittim.ATATÜRK araştırma(Yaşilyurt)hastanesine.Bir öncesinde kendisi raporu imzalayan doktor bir dahakinde ben bunu imzalamam diye tavır yaptı.Saat 12 ye dek heyet raporları alınırken saat 11:30 olmasına rağmen göz doktoru daha yerine bile gelmemişti.Tam 2,5 yıl bu tür olayları yaşadım.2002 yılında annem yine ameliyat oldu ve doktor annemi çarşamba günü taburcu edecekti.Hiç bir açıklama yapmadan perşembe çıkaracağını söyledi.Kendisine sebebini sorunca (ki babasını kaybetmiş biri olarak anneme bu kadar endişelenmekte haklıyımdır diye düşünüyorum)Yine sizin gibi adı Vildan olan bir hemşire(inanın şaka değil Karşıyaka devlet hastanesi) ''sen ne diyorsun bak hakkımızı helal etmeyiz haaa,annene o kadar baktık '' diye beni azarladı.Kim kime ne hakkı helal edecek anlamadım ben.Bana bakan hayır duayla bu işi yapmadı.Az veya çok bir maaşı var.Ha beğenmiyorsa başka meslek seçsin.Bende yıllarca amirle memurla çalıştım ama kimseden hırsımı çıkartma lüksüm olmadı.olamazda zaten.Kimse kimsenin stres topu değil.Onun amiri,memuru,kocası onu eziyor diye o da gelip beni ezemez.Çok şükür ezdirmedimde.Karşımda car car bağıranlara onun anladığı dilde cevap verince birden sus pus oluyorlar. Hemşireside böyle doktoru da.Ayrıca buradakilerde onbinlerce euro almıyorlar.Maaşları oldukça düşük.Ayrıca burada refakatçide yok.Her hastanın hizmetini onlar görüyor.Bizimkiler bir kilo makyajla hemşire odalarından lütfen başlarını ''ne var '' diye bağırarak uzatınca,buradakilerin bacakları varisten görünmüyor. Altını,üstünü,yatağını herşeyini onlar yapıyor.Ameliyattan kalkan hastayı sadece ne için azarlıyorlar biliyor musunuz.Kendi başına tuvalete gitmeye kalkarsa.''Beni çağıracaksınız ben SİZİ götüreceğim,bu benim sorumluluğumda'' diyor.Buyrun bu da insan.Siz orada kendi halkınıza hizmette zorlanırken bunlar burada her milletten insanla uğraşıyor.Ayrıca bu hastaların çoğu almanca bilmiyor.Şimdi şapkanızı önünüze bir koyunda düşünün bakalım.
Bağlantı

• 2006-11-06 15:55:04 - Merhaba

Yazan: FatoGelin
Bizim burdaki hastaneler gerçekten insana hiç değer vermiyorlar. Hem özeli, hem resmisi. Sizin ordakiler gibi olurlar mı bilemiyorum. İnşallah olurlar.
Bağlantı

• 2006-11-06 00:18:21 - bu arada geçmiş olsun

Yazan: vildan
birden yazdıklarımı okuyunca biraz hakkınız olduğunuzu anladım.ne kadar sert konuşmuşum.kusura bakmayın.ama sizde kabul edin ki sildiğiniz şeyler hiç hoş değildi.bu arada geçmiş olsun sinirden unutmuşum. aslında gerçek şu ki bunların hepsi sistemin hatası. i geceler dilerim.
Bağlantı

• 2006-11-05 22:59:00 - keske herkes bizler gibi dusunebilseydi

Yazan: filizinmutfagi
Sevgili bahar cicegi , Cok gecmis olsun.
Guzelliklerle dolu sayfanda hic gerilme bence .Eger herkes bizler gibi dusunuyor olsaydi canim Turkiyem cok daha guzel bir ulke olurdu.
Bizde hep bahaneler malesef.Hic kimse ama hic kimse isini yapmasi gerektigi gibi tam anlamiyla yapmaz ve bahaneler sayar hep , maas , para , gecim derdi vs.
Onemli olan isine sahip cikacaksin,isinin onemini benimseyip ona gore yapacaksin
Heleki hastanede insanlarin daha fazla ilgiye sevkate ve guler yuze ihtiyaci var.
Allah sonumuzu hayir etsin.
Bu arada bu konularin uzerine senin leziz tariflerini okumak insani rahatlatiyor :)
her gun bakarim sayfana ben senin.Zaten Almanyadakiler Turkiyedekilerden daha hamarat vallahi.Bloglarda gozuken o
Arkadas listeme ekledim seni,haberin ola
sevgiler
Bağlantı

• 2006-11-05 22:44:14 - selam

Yazan: hayatsu
aah,ah arkadaşım,burası maalesef böyle.hastane konusunda bende çok dertliyim.maalesf iki ayda bir kontrol yaptıran biriyim.inan girince pişman oluyorum.1 hafta git gel,canım çıkıyor.keşke burası da öyle düzenli olsa,ama nerdeeeee
Bağlantı

• 2006-11-05 22:13:36 - slm

Yazan: Baharcicegi
Sevgili Vildan hanim,ben kimseyi yaniltmiyorum,bunu kime sorsaniz böyledir,eger yukaridaki yorumlarida okursaniz bunu görürsünüz,ayrica size hic yakistiramadim kullandiginiz uslubu,ne demek it falan, sizin gibi okumus bir hemsireye yakistiramadim ,okumak dediginiz gibi kolay degil,siz bu meslegi secerken karsilasacaginiz zorluklarida bilip,alacaginiz maasida bilip bu meslegi secmis olmaniz gerekmezmiydi?Size katildigim konu haklisiniz hasta cok doktor hemsire az,öyle oluncada hizmet aksiyor,ama bu demek degildirki hastalara asabi davranmak,ben nasil bütün hemsireler böyle demiyorsam sizde bütün hastalari suclayamassiniz,aralarinda vardir terbiyesizlik yapanlar,ayrica bir hasta sizden görevinizden fazlasinida beklemiyor zaten yeterki güler yüz iyi bir hizmet olsun,uslubunuz cok sertti,yinede size isinizde kolaylik dilerim,bende isterimki herkes yaptigi isin karsiligini fazlasiyla alsin,ben yine size ve bütün hemsirelere saggimdan yazimdan bazi seyleri sildim,bazi yerlerde sizi hakli buldugum icin,aslinda burda ne siz bana nede ben size bu uslupta bulunmayacagiz malesef türkiyedeki sistemden kaynaklaniyor.
Bağlantı

• 2006-11-05 22:02:46 - AZ MAAS BAHANESI KABUL EDILEMEZ

Yazan: yeliz malik
Oncelikle Cok gecmis olsun.
Asagida bir hemsire arkadasin yazisini okudum..Insanlar mesleklerini sevmeli ve benimsemeli..Okurken , okul bittiginde ne sartlar ile calisilanacagini herkes biliyor.
Ondan sonra asik suratin bahanesi olamaz..Can kurtarma isidir bu hayat verme isidir
Polislerde az maas gecinemiyoruz rusvet aliyoruz desin , hemsirelerde az maas gecim derdi suratim asik desin.Ondan sonra boyle olur Turkiye
Maasin her ne ise , kosullarin her ne ise , yaptigin isin mesuliyetini tasiyacaksin ve severek yapacaksin.Haa olmadi sevemedin , ozaman yapmayacaksin
Ben sahsen boyle dusunuyorum
Allah herkese saglik sifa versin
Bağlantı

• 2006-11-05 19:56:37 - yanılıyor ve yanıltıyorsunuz

Yazan: vildan
ben bir hemşireyim..evet dediğiniz asık suratlı hemşirelerden.ama ne yazıkki bizi bu hale getiren başta eğitim sisitemi,sonra devlet ve sonra da siz hastalarsınız.biz eğieitm alırken öyle zor koşullarda okuyoruz ki güler yüz bırakmıyorlar.bir de hemşire statüsü şöyle böyle diyerek meslekten soğutuyorlar.işe başlıyoruz 700 ytl maaşla nasıl geçinsek diye çırpınıyoruz.geceleri uykusuz kalıp 55 hastaya tek başına bakmak zorundayız.sorun bakalım o hemşireler ne kadar maaş alıyor kaç hastaya bakıyor kaç gün nöbet tutuyor. sadece gecesi 16 ytl ye mesaiye bırakılıyoruz.eşimizi çocuğumuzu göremiyoruz.haftada en az 48 sa çalışıyoruz.gelelim hastalara;sana it gibi davranıp her istediğini yaptırmaya çalışır.senin hacettepeyi bitirmen 5 yıl okuman onun için önmesizdir neticede sen bi hasta bakıcısındır. dr odaya girince ayaga kalkar sen girince geğirmesini bile konrtrol etmez.eger biraz da güzelsen sana potansiyel gözüyle bakar.sistemden kaynaklanan(ileriye randevu vs..)için seninle kavga eder. ve ayrıca o kadar pis kokan hastalar var ki bişey diyemeden işini bitirip uzaklaşmak zorunda kalırsın.türkçeyi doğru düürst konuşamaz ama sana işini öğretmeyi iyi bilir.ve hepsinden önemlisi hep ezilirsin hasta ezer dr ezer hoca ezer eşin ezer. ve gelip 3 kuruş maaşla bu koşullarda güleryüzlü olamazsın.lütfen kötü şeyler yzmadan önce önyargılarınızı bi kenara bırakıp biraz hemşire gözüyle bakın duruma.LÜTFEN insanları da önyargılı olmaya zorlamayın..
Bağlantı

• 2006-11-05 19:51:41 - Hasta-Hastane

Yazan: suna
Öznur merhaba
bende kisa bir süre önce Türkiye´de hastanedeki yakinim icin epey ugrastim. Inan sadece bir hastanede tam 5 saat islem yaptirdik ablamla birlikte. Öyle sinir bozucu bir olay ki insanlar orda telef oluyor. Hastaneye girmek bir türlü cikmak baska türlü. Doktorlar, hemsireler, hizmetliler, bütün baslibasina bürokrasi icin pekcok degisik uygulama gerekiyor. Umarim zamanla daha iyi olur. Ama bu sekilde insanlar eziyet cekiyor, hasta da , hasta yakini da. Tabi Almanya cok gelismis bir ülke, burada disiplin, ise saygi en basta gelir. Türkiye yi insan ister istemez burasi ile karsilastiriyor. Ama ben son zamanlarda vaz gectim karsilastirmaktan. Cünkü Türkiye yi Almanya ile karsilastirmanin yanlis olduguna inandim. Ayni gelismislikte olmadiklari icin. Bugün Amerikada da paran yoksa ölüyorsun. Neyse canim konusacak cok sey var, yine yazarim ...selamlar suna
Bağlantı

• 2006-11-05 19:49:34 - Cok Haklisin

Yazan: Rukiye
Selam ablacigim,

bu anlattigin hastane hikayede cok haklisin.
Buradaki hastaneler cok temizdir, hemsireler doktorlar olsan hepiside guler yuzlulerdir, hastalarla cok ilgilenirler.

Ben turkiyede hastaneye gittim, ama ne rezillik ya. Kusura bakmayin ama gercek.
Resmi nikah icin bir saglik raporu lazimdi, gittim esimle beraber.
Ama ne gorduysum sasirdim, hemsireler sakiz cigniyor kimisi radyo dinliyor.
Hicde tatli dilli degillerdiler, hastanenin ici fazla temiz sayilmiyordu, birsuru kagit isle ugrasiyorsun. Ya stresse girdim, Insaalah sende dedigin gibi turkiyede hastanelerde dahada siki inceleme olur. Dahada duzellesir.

Sevgiler Rukiye (www.blogcu.com/rukiyem
Bağlantı

• 2006-11-05 19:01:12 - Geçmiş Olsun....

Yazan: edaatasoy
Öncelikle kayınpederinize geçmiş olsun dileklerimi iletin Lütfen.Aslında bizde Türkiye de hep avrupadaki Hastanelerde insana verilen değeri konuşup dururuz yıllarca.Bende devlet hastanesinde çalışıyorum.Sağlık personeli değilim fakat elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum hasta ve yakınlarına .Zamanla yardım sever personel sayımızın artacağını düşünüyorum.Şu anki başhekimimiz bu konuda çok hassas ve tüm çalışmalarını vatandaşların en kolay ve en kaliteli hizmeti alabilmeleri için uğraşıyor.Fakat insanlarımızın daha kaliteli ,daha hızlı hizmet alabilmesi için ekip çalışması gerekiyor.Yapılan hizmetlerde vatandaşında destek vermesi gerekiyor.Kanımca biz Türk milletinin en büyük şansızlığı politika kurbanı olmamız Bu ülkede ne zaman birşey yapılacak olsa ne zaman biraz düzlüğe çıkılsa hep muhalefet hep muhalefet .Sonuçta hepimiz bu ülke vatandaşıyız ve elele vermediğimiz müddetçe daha çok başka milletlerin yaşamına iç çekeriz.İnşallah daha kısa zamanda daha iyi bir Türkiye için elele.Sevgiler Arzu...Not:Sözlerim hiçbir siyasi parti için değil.Sadece ülkemin daha iyi yarınlara kavuşması için duyduğum bir özlemin ifadesi....
Bağlantı
<- Son Sayfa :: Sonraki Sayfa ->
HAYATA DAIR HERSEY

BAHARCICEGI

sitemdeki tarif ve fotograflar izinsiz yayınlanamaz.
Ana Sayfa
Profilim
Arşiv
Arkadaşlarım
e-posta
Myspace

Linklerim

BAHARCICEGI 2
Myspace

Kategoriler

baharcicegi Myspace

ARKADAŞLARIM pinkdreams
azide
zero1
dersaadet
sadakat ...
serinmavi
mavianne
blogekle
sumeyye2
ipekyolu
nurayekin68
fremde1977
oezlem
lalecik
laleninbahcesi
kasimpati
deryadeniz
nancy1
tarifbahcesi
pembeli
neslinursema1
ozguluntarifleri
puzzleci
mutfakmelegi
seri
susam
caycicegi
izmirim
yildizcaa
evkedisi
peruze
beyzaca
kadineli
onlaruyurken
sihirlimutfak
flood
nazengul
deryadanlezzetler
hayaldunyam
hayatsu
yesimceyemek
medreseizehra
hamdiyefiliz
turkuaz70
mineninhobileri
hatice38
adaa54
oya bulut
gercekyasamdan
sanong
koolsavas
fuadyusufoglu
zulaldenornekler1
eminsen
migi
sevdaninrengi38
yemekbloglari
nergisce
selverce
birmelekdile
zehra50
Blogcu Yemek
Muhterem Erdoğan
enar
blogcuabla
sizinbloglariniz
cedene
oznurbursa
yesimmutfakta
eskom
handworks
nurcan vanlıoğlu
hamarathanim
nergis2005
neslinur78
turkischblau
missmelis
ozlemhan
pinarce
feyzanur2000
yumurtasepeti
filizinmutfagi
gurbettengelensesler
edaatasoy
//-->

" _